Pamuk'tan Pirasa'ya Veda Hutbesi

pamuktan pırasaya veda hutbesi


Bütün istediklerinin tastamam gerçekleşmesi umuduyla geldin yine karşıma. Ve yine, pek de bir aklı başındaymışın, yeşilmişin, sazmışın gibi geçip karşıma soğukkanlılık oyunu oynadın. Ve beni öyle bir oyuncak sandın ki, sen ne yaparsan yap benim sana susamışlığım her şeyi alt edecek diye düşündün. Eh, gelir gelmez fark ettin ki, bu kez benim de taleplerim vardı, üstelik bu kez bu taleplerimin arkasında da duracaktım. Alıp şımarıklığını başına çalacak yerde, yine ikiyüzlülük oynadın. Hem "bak amma saygılıyım kararına"cılık yapıp hiçbir şey söylemedin; hem de geçip karşıma zırladın da zırladın. Ama haklıydım, ve üstelik bu sefer bunun farkındaydım da.

Aslında iyi bir numaraydı, ama nedense bu sefer yutmadım. Hem sana yardımcı olamadığımı hissettirip çaresizlik çırpıntıları yaydın, hem de yardım beklediğini söyledin durdun. Oysa ben haklıydım, ve üstelik bu sefer bunun farkındaydım da.

Bana "ben bir sene çok mutlu olayım, sonra da seni acayip mutsuz ederek yoluma devam edeyim, nasıl fikir ama!" dedin. Ama malesef, her eline tutuşturulduğunda dondurmasını yere atan, sonra da dondurması düştü diye ağlayıp bağrışan bir çocukla ömrümü çürütecek kadar Sisifoslaştıramamıştın beni henüz. Haklıydım, ve üstelik bu sefer bunun farkındaydım da.

Tam zihnimi durgunlaştırıp sağlıklı bir karar verdiğim anda ortamı dramatikleştirip pek bir haklıymışın da hayatını bana adamışın izlenimi yarattın. Zahmet ettin de, 'benim yaptığım bir şey'e değil de 'durum'a üzüldüğünü söyledin. O sinmiş halinle bile, kuyruğunu kıstırıp hiç de 'durum'a falan değil 'kendi hıyarlığın'a üzüldüğünü söyleyemedin. Ama haklıydım, ve üstelik bu sefer bunun farkındaydım da.

Nedir derdin, anlamadım. Hayatıma sahip çıkabilmem ihtimalini hiç mi hesaba katmamıştın? Senden başkasının isteklerinin de kaale alınabileceği hiç mi aklına gelmemişti? Nedir bu mızmızlanma hali? Nedir bu kimsebenisevmiyorkiçokçokyazıkbana maskesi altına kakılmış hadiherkessikiminkeyfinegöreitaatetsinbana'cılık?

Yokluğunu fark edebilmek için tüm insanlığın kafanda tepinmesine ihtiyacın var. Haklıyım, ve farkındayım.



Not: 1 g. pamuk en az 23 g. su tutar.

No comments: